Een warme rit -vrijdag

1 augustus 2020 - Baarn, Nederland

Een warm reisverslag, geschreven vandaag op zaterdag, omdat het gister een hele warme dag was, was er geen puf meer om het dagverslag te schrijven.
We begonnen in Sint Pancras en werden uitgezwaaid door mam en Jan. Richting de Huygerdijk waar we de zuid-oosten wind tegen kwamen die ons die dag niet meer zou verlaten.
De verleiding was te groot om even Schermerhorn aan te doen. Eerst naar de Zwarte dijk. Daar afstappend, fietste tante Sjaan ons achterop. Die bleek al een paar kilometer achter ons te fietsen. Van daar naar Jaap en Truus aan de andere kant van het dorp. Inmiddels 17 kilometer in de benen, opende de jongens hun ‘15km-traktatie’ en konden we weer verder.
Met een pontje over bij Spijkerboor, met mondkapjes om. De zon bleef fel branden en de temperatuur steeg boven de 30 graden. Ook al hadden we tegenwind, het werd ook onze vriend die wat verkoeling bood.
Regelmatig pauzes hielpen ook maar maken de reis lang. Gelukkig hadden we de tijd en hielden ook de jongens de moed erin.
Door het prachtige natuurgebied Twiske, even boven Amsterdam, ontstond het idee om ook nog even bij Luuk en Annemarie in Diemen langs te gaan. Ook de stad had het warm en het was bijzonder en fris om over het IJ te fietsen.
Na even in Diemen gedag te hebben gezegd, richting Weesp gefietst op zoek naar een patatzaak. Daar voor de liefhebbers Ook de mogelijkheid voor een frisse duik.
Met de warme avondzon in de rug fietste we de bossen van Baarn in op zoek naar de Fransche Kamp. De jongens herkende het laatste stukje en wisten na 85 kilometer er nog een sprintje uit te halen.
Wat een prachtige maar ook lange warme route was het vandaag