Rustdag? Wasdag!

11 augustus 2023 - Ytre Enebakk, Noorwegen

Hoe gek klinkt het na de afgelopen dagen… de zon schijnt.  Het is heerlijk stil als Kees en ik aan ons eerste kopje koffie zit. Het is windstil. Het is nog wat bewolkt maar de eigenaar van het huisje, met wie we even contact hebben gehad, wenst ons een zonnige dag. Daar houden we ons aan vast.
Er staat een wasmachine in de badkamer en voor het eerst bedenk ik mij hoe heerlijk het zal zijn om met 5 tassen schone was naar huis te gaan. De twee wasjes die ik gisteren al heb gewassen hangen buiten aan het rek. Nu nog een windje en wat zon en ik ga deze was-marathon winnen.
De volgende was erin, af en toe de kleding draaien en keren en ja de wind en zon laten zich ook zien en horen.
De jongens genieten van het huis en de heerlijke bedden, ze slapen lekker uit. Na het ‘ontbijt’ gaan ze met de sup en de voetbal naar het strandje en ook Kees is sportief. Ik bewaak de was…. en lees verder in m’n boek. De 4e deze vakantie. Heerlijk!
Waar ik let op het drogen van de was, let Kees op de tent. Nu we eindelijk weer een droge dag hebben. Druppend haalt hij hem uit de tas. Een mooi grasveld leent zich goed om de tenten droog te laten wapperen.
Gisteravond de sauna van het huis getest en hij is zo lekker dat ik zet hem nog een keer aanzet om van te genieten.
In de middag willen Jacco en Robert hem ook wel eens voelen en warmen in 10 minuten lekker op tot roze kreeften. Dan wordt het saai en stappen ze het huisje weer uit.

Met Robert en Kees haal ik boodschappen en dus wordt er wraps gegeten. En Robert oriënteert zich al op proviand voor morgen op de boot.
Nu nog een film met elkaar kijken en misschien nog een potje 31-en.

Morgen moeten we uiterlijk 12 uur zijn ingecheckt zodat het schip om 14 uur de trossen los kan gooien en wij weer naar het vaste land gaan.

1. Karel:
    12 augustus 2023
    Ik heb heerlijk mee genoten