Dag 4 Odda- Øystese

2 augustus 2023 - Øystese, Noorwegen

We worden pas om 9 uur wakker. Rustig even zitten en ontbijten. We twijfelen hier een nacht te blijven en de bekende Trollentong op te klimmen. Maar bij het lezen van de info, dat het populair is en je een uur in de rij moet staan voor de foto, haken we af. We beslissing toch in te pakken en een uur verder te rijden voor een mooie wandeling langs watervallen.

We rijden door het gebied wat bekend staat om de fruitteelt. Tegen de schuine wanden langs de weg staat appel en kersenbomen. Links blijven we langs een fjord rijden. Achter elke bocht, en die blijven komen, schuilt weer een ander mooi uitzicht.

Bij Kinsarvik heeft Kees een mooie wandeling op de Komoot app gevonden. We parkeren de auto, kleden ons om, het is warm geworden. We wandelen eerst een wat saai pad voor de jongens richting het geluid van een waterval. Voor mij is dit heerlijk om de toch wat stramme spieren van de wandeltocht van gisteren soepel te krijgen. Even verderop begint de rots klim. 3 jongen geiten springen naar boven. Ik.. heb last van m’n knie. Dit moet ik niet willen. Ik heb een picknick bankje gevonden, en settle mij er met water en wat koek neer en ga lekker op mn ereader lezen. Kees heb ik de opdracht gegeven mooie foto’s te maken. En dat heeft hij gedaan. Met Lennart samen. Na ruim 2 uur komen ze terug. Helemaal enthousiast en de jongens vinden deze wandeling misschien wel mooier dan die van gister op de predikstoelen. Boven heerlijk in koud bergwater gezwommen.

Bij het terug wandelen zien ze laag in de diepte een stromend watertje en kunnen ze het niet laten nog een keer het koude water in te springen.

We rijden daarna door richting Bergen. We nemen de mooie route en komen aan bij Øystese. Halen nog wat spullen bij de supermarkt en bij de camping is plek. Binnen 10 minuten staan 2 tenten en zit ik pannenkoeken te bakken. Aan een meer met steiger hebben we prachtig uitzicht. Ziet Jacco een otter zwemmen en is er een trampoline. Wat wil een mens nog meer?

1. Karel:
    2 augustus 2023
    geweldig allemaal en je kan van alles genieten
  2. Hanneke:
    2 augustus 2023
    wat een prachtig reisverslag, we genieten er enorm van, en wat een mooie natuur de foto's geven een mooie indruk hoe jullie het zien. veel te beleven geniet ervan en doe voorzichtig, dikke kus Jan en mam.