Parijs. Een avontuur.. wederom op de fiets

4 mei 2022 - La Frette-sur-Seine, Frankrijk

Een eerst dag in Parijs.. we lezen dat het wordt aangeraden om met een fietstour de stad te leren kennen en weetjes te horen. Wij treffen Henriëtte als gids. Ze lijkt op onze Franse docent van vroeger… maar blijkt purser te zijn geweest bij KLM en  20 jaar geleden met haar man in Parijs te zijn gaan wonen. Ze wil snel vertrekken voor de andere groepen uit.. en we springen snel op onze fiets. Deze dame moet wel zo rond de 70 zijn.. maar fietst ons er allemaal uit… of is haar fiets toch stiekem elektrisch?

Ze weet veel en is onder de indruk van de kennis van de groep over geschiedenis en gebouwen. Door haar hebben we opeens het gevoel Parijs te kennen en ‘alles’ al gezien hebben.
‘s middags gaat een groep terug naar de camping ( lees de fietsers van de vakantie behalve Jacco) en gaat een deel naar musee de l’armee en bezoeken een mooi oud warenhuis. We treffen elkaar weer aan op de camping. Daar eten we, spelen een potje weerwolven en natuurlijk voetballen. Als toetje marshmallows bakken boven een camping brander.. dat werkt prima!

Een geslaagde dag!