Sibbe- Esneux

24 april 2022 - Esneux, België

Vanmorgen om 6.30 wordt naast mij een matje en slaapzak opgerold. Robert wis wakker en ik lig koud  in mijn slaapzak. Alleen Kees en ik hebben last vd kou gehad… de rest sliep.
Gedoucht en onze tent alvast ingepakt. De pubers wisten dat ze 9.00 gewekt zou worden met doel 10 uur te vertrekken. Dat lukt!

Eerst een supermarkt gezocht voor ontbijt en lunch. Daarna met de Limburgse klimmetjes begonnen. Het is hier echt prachtig! Robert reed een lekke band die het hopelijk tot Parijs houdt. Daarna kilometers lang over een spoorbaan wat fietspad is geworden.
Lunchen in België is onmogelijk! Alles gesloten en blijkbaar mist niemand dat. Ons gevoed met reepjes/wafels/ en andere koolhydraten om de motor draaiende te houden.
Robert is te fanatiek van start gegaan en heeft last van z’n knie. Hopelijk gaat het morgen beter.
Bij Luik nog gekeken of we prof wielrenners zagen.. alleen de vlaggen van Luik-Bastenaken-Luik waren er  nog.
Een camping gezocht.. wat altijd zoeken is en verder weg, als je er wilt zijn. Dat doet wat met de mentale spanningsboog! 74 kilometer op de teller!
Bij de camping blijkt dat ze pas in juni open gaan en nu nog aan het klussen Alleen aloud water, maar we zijn van harte welkom. We staan langs de rivier de Ourthe.. dus misschien wordt het gewoon een duik in de rivier.
Tenten opzetten gaat nu al steeds sneller, dus alles staat alweer klaar.
Hier op de camping  geen eet mogelijkheid dus vanavond nog 1 tochtje van 5 kilometer naar Esneux voor hopelijk een heerlijke maaltijd. Gelukkig heeft de eigenaar ook zin in pizza en biedt Kees aan mee te rijden en kunnen we heerlijk wachten op een warme maaltijd.

1. Corieke:
    24 april 2022
    Knap hoor 74 km!
    Het is nu al een mooi avontuur 🎉
  2. Peartjes:
    25 april 2022
    Absolutely loving your story. What a marvellous adventure. A dream of ours