Dag 2 30 juli Kristiansand- Predikstoelen

30 juli 2023 - Øystese, Noorwegen

‘s Morgens genieten we van een uitgebreid ontbijt buffet.

Daarna ruimen we hutten op en op het buitendek zien we Noorwegen steeds dichterbij komen. Er wordt omgeroepen naar de auto te gaan en opeens is er file van mensen op de trappen van het schip. Eenmaal in de auto rijden we vlot van de boot af en opeens rijden we in Noorwegen en het regent. Het zijn buien en al snel is er weer zon en rijden er de eerste tunnel in. Een van vele deze dag.

Eerst volgen we een stuk snelweg, maar op aanraden van velen gaan we van de snelweg af en rijden door de meest schattige dorpen. Allemaal huizen van hout en wit of grijs of typisch rood/bruin geverfd.

We kopen onze lunch en avondeten bij de supermarkt en vinden verderop en rustplaats met picknick tafels.

Langs de zeeroute die we volgen worden we verrast door de hoogtes en oefen ik de haarspeldbochten maar weer eens. We worden getrakteerd op prachtige natuur en mooie uitzichten, meren en wachtervallen.

Bij een uitkijkpunt parkeren we de auto en wandelen een mooi rotsachtige gebied in. De jongens zijn boven voor we er erg in hebben. Ook Kees kan het niet laten. De meren die er tussen liggen liggen er stil en prachtig bij. Het is er rustig.

We vervolgen de route en pakken even later weer een wat grotere weg op. Om de stad Stavanger links naast ons te laten liggen , vinden we een pontje waar we aansluiten in de rij. We hebben geluk en kunnen mee, doordat we weer bumper aan bumper moeten staan.

Vanaf de andere kant rijden we naar de omgeving van de Predeikstoel, welke we morgen willen bewandelen. We vinde de camping op aanraden van lies en jw. Deze is veranderd is een camping waar georganiseerde wandel vakanties worden gedaan. We kunnen op een veldje erbuiten staan, het is onduidelijk of we de keuken mogen gebruiken en het kost 35 euro pp. dat Klein niet als Noorse prijzen maar als Hollandse afzetterij. Een teleurstelling, het is een prachtige plek. Even verderop vinden we een andere camping. Zetten snel de tenten op en koken onze eerste camping maaltijd. Het is laat en we zijn moe en hongerig. Wat heerlijk dat het zo lang licht blijft.

Om half 11 als we gaan slapen is het nog steeds ligt. Jacco heeft last van z’n buik en een paar keer goed overgeven helpt. Niet fijn maar lucht wel op.

Op naar morgen.