Home sweet home!

14 augustus 2020 - Bodegraven, Nederland

Na de rustdag van gisteren, hebben we vanmorgen de tenten weer ingepakt. Quinten en Frank fietsen de eerste 25 kilometer met ons mee.
Het is al warm als we om 10 uur vertrekken richting het veerpont bij de camping. Op naar Aalst, alles over de dijk en met de wind in de rug, fietsen we lekker door. De punten worden weer gescoord wie het eerst het dorpje in rijdt, het gaat zo hard en fanatiek aan toe dat Robert zelf racefietsers inhaalt. Bij slot Loevestein hebben we een pauze en bellen we even verderop het voetveer, waar ook fietsers op mogen. Terwijl we oversteken vertelt de schipper dat die het punt van de 3 provincies Is; Brabant, Zuid-Holland en Gelderland. Hij steekt niet onder stoelen of banken dat hij dan is van Brabant. Onze fietsen passen precies( met nog voor de zekerheid met een extra touw vastgebonden). Daarna fietsen we Woudrichem in een ander Vestingstadje. We willen daar de pont nemen maar dat wordt nog een uur wachten. We besluiten om toch de grote brug te nemen. Onderaan de brug nemen we van Quinten en Frank afscheid en fietsen zie via Kinderdijk naar Rotterdam. Wij gaan richting Schoonhoven. Via tussendoor weggetjes richting Ameide, komen we een ambachtelijke ijswinkel bij de boer tegen, waar ook ik geen nee tegen kan zeggen. Met goede moed fietsen we naar Schoonhoven en aan de andere kant van de pont is het tijd om te lunchen, heerlijk aan het water. Via het oude stadje fietsen we aan de noordzijde zo het mooie Vlist in en steken we door via een fietspad naar Hekendorp. Daar ruikt Robert huis en zet de eindsprint in , nog zo’n 15 kilometer te gaan.
Maar hij houdt vol ondanks demarrages van een aantal gezinsleden. Met 525 kilometer op de teller in totaal van 10 fietsdagen en een dagtrip van 67 kilometer vandaag, rollen de Vonklaan in.
Wat een heerlijke vakantie en mooie ervaring om met elkaar te doen!!