Otterlo naar Lochem 59 kilometer

4 augustus 2020 - Lochem, Nederland

Na een heerlijke rustdag, met een lange en late avondwandeling, stonden we alweer vroeg op om alles in te pakken. Met de route die Kees heeft uitgestippeld proberen we zoveel mogelijk door de bossen te laten gaan.
Door Matthijs, Harm en Marloes uitgezwaaid is de eerste stop de Spar, voor ontbijt-lunch en lekkernij onderweg. Ergens past er ook nog in de tas een fles ‘otterlo’s blond’ die we meenemen voor Lochem.
De route leidt ons door park de Hoge Veluwe en zelfs als Nederlandse kijk ik toch vreemd naar een stuk bos, waar een hek omheen gezet is en ze er nu geld voor vragen. Maar zo autoluw fietsen is wel heerlijk. Eenmaal het park weer uit, fietsen we een lang stuk vals plat richting Loenen, met als beloning een hele lange fijne afdaling. Jacco z’n fietsteller komt boven de 40 km/h uit.
Robert op de foto gezet voor zijn vriend Sam, dat we in de buurt zijn bij hem, het is nog maar 6 kilometer bij Beekbergen vandaan.

Vandaag is het wel echt maandag, het is nu niet echt een doorfiets dag. Tassen en ballen vallen regelmatig van de fietsen, een jongen die moe is van gister, is snel boos en wil niet verder. Gelukkig hebben bij de Spar de 15 kilometer versnaperingen gekocht en beetje bij beetje komt een blije jongen weer op de fiets te zitten en zoeven we Zutphen binnen.
We lunchen iets later dan gepland en de keuken lijkt er geen zin in te hebben waardoor we lang op ons eten moeten wachten. Maar het is heerlijk en als de jongens ook nog chocoladetaart als toetje eten, stapt iedereen weer blij en met goede moed de fiets op.
Het lijkt ondertussen wel op een culinaire fietsvakantie waar het over routes, hoeveelheid kilometers en eten gaat.
Het is toch nog even zoeken op het bospad Ruighenrode als we aankomen, met de plattegrond van Jan in de hand. Maar na Suzanne gebeld te hebben blijkt dat we heel dichtbij zijn.
Een dreigend buitje maakt dat we snel de tenten opzetten, maar die drijft uiteindelijk over en we kunnen heerlijk buiten eten.
Van de trampoline wordt vertrouwd gebruik gemaakt en na een gezellige dag duikt iedereen heerlijk zijn bed in.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Karel:
    4 augustus 2020
    IK dacht gister nog als jullie het maar droog houden . En nu een paar dagen vakantie of wel geen lange fietstochten . Geniet maar fijn naast het gasthuis !!!!!!!!!!!!