Op naar Nederhemert

14 augustus 2020 - Nederhemert, Nederland

Waar het gister bij aankomst alleen bleef rommelen, was er vannacht toch een onweersbui die een paar uur bleef hangen en wat regen meebracht. Robert riep dat hij dus toch liever bij ons kwam liggen. Ondanks dat onze nieuwe tent voor 3 personen is, werd het erg warm. Een onrustige nacht dus. Niet voor ons allemaal. ‘Onweer? Niets gemerkt’. Lennart en Jacco hadden heerlijk geslapen.
Omdat ik wel klaar was met de nacht, heb ik vanmorgen Google maps aangezet om naar een supermarkt op zoek te gaan. Via een omweg uiteindelijk gevonden en voor ontbijt ingeslagen. Terug op de camping werd het al aardig warm, toen de zon door kwam. Dus na het ontbijt direct vertrokken. Ik vond het tot aan Zaltbommel een zware, saaie en warme tocht. Weinig mooie weggetjes of uitzichten. Vooral op de weg fietsen waar ook auto’s hard rijden.
In Tiel op zoek gegaan naar Flipje en doorgefietst naar Zaltbommel om te lunchen. Een mooi terras in het centrum gevonden met ‘bijzonder vriendelijke bediening’ en konden we weer heerlijk wat energie opdoen.
De jongens hoopte dat het niet langer dan 20 kilometer tot de camping zou zijn, en waren verrast dat het slechts 15 kilometer was.
Fietsend door de verschillende dorpjes maakte dat er, bij aankomst bij het dorp, er een sprint getrokken werd wie het eerst het dorp binnenrijdt, telkens weer een massasprint.
Dus een 15 kilometer traktatie is dan zeker welkom!

Opeens zien we het veerpont die ons naar de camping zal brengen aan de andere zijde van het water. De plek op de mini natuurcamping is volop in de zon, maar naast onze plek direct een smal paadje naar het water, waar we lekker kunnen zwemmen en afkoelen.
Nu nog even wachten op Suzanne en Frank en de kinderen, om daarna lekker uit eten te gaan hier in de buurt.
Heerlijk zo’n vakantie!