Vertrek- de langste etappe

29 juli 2020 - Alkmaar, Nederland

Na alles te hebben ingepakt stonde de woonkamer vol en stonden onze 5 stalen rossen klaar om opgetuigd te worden.
meen uitdaging als 1 persoon al z’n knuffels mee wil, de volgende de bal en de laatste een collectie ‘Astrid en Obelix’.

Met maar 18 min vertraging vertrokken we via Nieuwkoop-Noorden naar Aalsmeer om daar bij Schiphol onze lunchstop te hebben. Met een primusbrander knakworsten opgewarmd. Genietend van alle Janinezen die met hun mooie vogels van Verweggistan voorbij reden, deden we nieuwe energie op.

Om de spirit en energie erin te houden, konden de jongens om de 15 km een ingepakt stuk ‘energie’ uitpakken en opeten. Hierdoor vlogen ze weer vooruit en Kees en ik, genietend van onze nieuwe fietsen, er achter aan.

Helaas nam Jacco een bocht te ruim en kwam een stoeprand tegen, met flinke schaaf op knie en hand tot resultaat. Duwend naar veerpont Buitenshuis, kon Jacco even bijkomen en staken wij het Noordzeekanaal over.

Aan de overkant de Zaanstreek ingedoken, Assendelft, Krommenie en langs het Alkmaardermeer.

Via een dijk door de Schermer, vond Kees een mooi binnendoor weggetje, wat eigenlijk een wandelpad was. Maar zo bepakt als we waren konden we hier met gemak ook overheen. Het uitzicht op de molen, kon niet meer Hollandser  worden vandaag.

Met 84 kilometer in de benen en hele trotse jongens (en wij op hen) Fietste we Sint Pancras in en konden we onze tenten opslaan en aanschuiven voor een heerlijk bord Macaroni. Want alles is lekker na 84 kilometer

1. Suzanne:
    30 juli 2020
    Superleuk om jullie verhaal te lezen. 84 km! Wat een eind. Goed gedaan hoor, allemaal ;-)
  2. Karel:
    30 juli 2020
    geweldig toch zijn zulke lieve honden een worst er voor en karre maar ze waren er voor ze het zagen zeker en dan een pan macaroni
    PS ik werd bloed stollend begroet door het lieve konijntje