Avondwandeling

3 augustus 2020 - Otterlo, Nederland

Na een heerlijke rustdag op de camping hebben we een mooie avondwandeling gemaakt. Want als je op de rand van de hoge Veluwe staat met je tentje, kan je dat toch niet voorbij laten gaan. Ook de jongens hadden een grote wens om wild te spotten.
Met een route van 10 kilometer op zak, samen met drinken, mueslirepen en een zak drop fietste we eerst een stukje naar het bos toe. Daar de route gestart. In het begin was iedereen stil, maar naarmate de wandeling vorderde en we niets zagen, werd het geklets harder. Tot het eerste wilde zwijn met z’n jonkies. In gras verscholen zodat foto’s maken onmogelijk werd( tot het fotograferen van een zwarte vlek). Maar de wandeling was geslaagd! Even verderop was een uitkijkpunt  en zagen we een ree en meerdere wild zwijnen. Doorlopend, kwamen we een hek tegen om het gebied verder in te lopen. Er stond geen verboden toegang,alleen dat je er niet mocht fietsen. Dus daar werden we echt stil, want in deze hoek hadden we net bij het uitkijkpunt de ree en de zwijnen gezien. En jawel, daar huppelde weer een ree voorbij en even later 4 zwijnen achter elkaar aan. Wat een belevenis! Verder wandelend stonden we opeens oog in oog met een kudde wilde paarden, die nieuwsgierig op óns kwamen aflopen. Gelukkig besloten ze dat we niet interessant genoeg waren en konden we rustig de hei oversteken. Aan de andere kant nog een ree tussen de bomen. We konden ons geluk niet op.

En dan Word het laat,donker en wordt de 10 kilometer gevoeld. Robert krijgt zere voeten en huilt dat hij te klein was om de dieren goed te hebben gezien. Even vergeet hij dat ook hij soms de eerste was die een dier spotte. In de tent verteld hij dat dit de mooiste tocht was van de vakantie. En niet eens op de fiets!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Karel:
    3 augustus 2020
    Weer een belevenis met mooie foto,s Vandaag lekker fiets weer hopelijk zonder regen
    hier alles goed groetjes karel