Een lome dag

10 augustus 2020 - Lochem, Nederland

Gek genoeg is het bewolkt als we wakker worden. De jongens hebben de tafel gedekt buiten en het is er heerlijk.
We houden ons rustig, we weten dat het weer een tropische dag gaat worden.
De dagen lijken op elkaar en met Robert en Iris fiets ik al middags niets vermoedend naar Lochem om nog even langs de Action te gaan, maar die is dicht.

We fietsen door het stadje in omen ijsfoto te maken die Kees van Quinten Lennart en Jacco heeft gemaakt. Robert heeft zijn vakantiegeld van opa en oma mee en wil toch nog even rondfietsen om te zien of er echt niets open is. Teleurgesteld concluderen we dat dat toch echt zo is. Morgen weer een dag.
‘s Middags stippel ik een route uit om ‘s avonds te fietsen. Ik wil namelijk wel wat van de omgeving zien!

Met Robert en Jacco lees ik het boek van Jacco voor wat nu echt spannend wordt en onder de bomen in de schaduw is dat een gezellige activiteit . Opeens zien ze eekhoorns, wel 4, en terwijl de boomstam omhoog sprintten probeer ik er een foto van te maken. Op de foto zijn vooral bladeren te zien, maar ze waren er echt!

Kees en Suzanne halen boodschappen en we eten wederom op het geraas heerlijke zelf belegde tortilla’s.
Een groep gaat zwemmen en Frank en Ik vertrekken voor een fietstochtje van 30 km. Een prachtige route om Lochem heen met het karakteristieke landschap met boerderijen van de Achterhoek En mooie stukken bos.
‘s Avonds maken we plannen om toch vanuit hier terug te fietsen naar huis en Molenhoek over te slaan. Frank hoort van zijn ouders dat het snikheet is in Limburg en ze alleen maar binnen zitten.
Morgen op zoek naar campings.